Skip to main content

5 Tips Memilih Pencuci Muka yang Sesuai (Khas untuk Rakyat Malaysia)



Tidak dinafikan ada sahaja facial cleanser yang sesuai untuk wanita di Malaysia, tetapi kami di sini ingin kongsikan 5 tips memilih pencuci muka untuk anda dan 5 sebab utama mengapa Ensutouch merupakan facial cleanser yang sangat sesuai untuk wanita di Malaysia.

1.     Halal

Seorang orang Islam, kita wajiblah mencari produk yang diyakini halal lebih-lebih lagi untuk kulit wajah kita. Adakah kita sanggup mencuci muka dengan produk yang haram atau syubhah di mana kita sendiri tidak tahu asal sumbernya?

Ensutouch merupakan produk yang dihasilkan oleh saintis muslim Malaysia dan telah melalui pensijilan halal Jakim. Jadi tiada keraguan untuk menggunakannya, lebih-lebih lagi ianya merupakan teknologi yang dihasilkan sendiri oleh SIRIM selama lebih dua tahun. :)

2.     Mempunyai sifat ‘Soothing Effect’ Yang Tinggi

Cuaca yang panas dan berdebu di Malaysia menyebabkan kebanyakan wanita di Malaysia berkulit kering dan sensitif. Mereka yang berkulit sebegini seharusnya berhati-hati dalam memilih facial cleanser yang sesuai untuk mereka.

Ensutouch merupakan kosmeseutikal pertama di malaysia yang mengunakan enzim bromelin berasaskan nenas yang dapat membantu menyelesaikan masalah jeragat, kulit kusam dan jerawat melalui kaedah rejuvinasi sel kulit tanpa mengunakan bahan kimia terlarang.

Hasilnya, ia memberi kesegaran pada kulit di samping kelembapan yang tinggi dalam jangka masa yang lama. Sangat sesuai dengan iklim di Malaysia yang sentiasa panas sepanjang tahun.

3.     Tiada Bahan Kimia Yang Merbahaya

Rasa seronok jika facial cleanser yang digunakan mempunyai buih yang banyak. Tapi tahukah anda buih yang dihasilkan itu ialah daripada ejen pembuih seperti SLES, SLS dan Paraben yang mana tidak sesuai untuk kulit sensitif dan kering.

Inilah sebabnya Ensutouch tidak menghasilkan buih kerana produk ini bebas daripada bahan kimia yang merbahaya, lebih-lebih lagi kulit muka yang sangat sensitif.

4.     Dihasilkan Untuk Kulit Wanita Malaysia
  
Produk luar negara memang gah dan ada yang mempunyai kajian, namun sampel kajian mereka menggunakan wanita yang tinggal di negara mereka, bukannya negara kita.

Ianya berbeza dengan Ensutouch. Ensutouch dihasilkan berdasarkan kesesuaian kulit wanita Malaysia. Ujian sampel juga telah dilakukan pada 100 wanita Malaysia berumur 19 tahun ke atas dan maklumbalasnya sangat baik!

5.     Produk Kebanggaan Malaysia

Sebagai orang Malaysia, seharusnya kita perlu berbangga dengan produk kelahiran anak tempatan, lebih-lebih lagi produk tersebut bertaraf antarabangsa.

Ini kerana hasil penyelidikan selama dua tahun oleh 12 saintis SIRIM Bhd melayakkan Ensutouch memenangi Silver Medal ITEX 2018 yang ke 29 pada bulan May 2018 untuk produk penyelidikan.


Ada pertanyaan lanjut berkaitan masalah kulit atau berminat untuk order? Hubungi perunding kami melalui whatsapp
Klik sini >>

www.wasap.my/+601119477117/Ensutouchfreepos

 

Comments

Popular posts from this blog

Ensutouch Skincare Hasil Saintis SIRIM Bhd Malaysia

Memperkenalkan Ensutouch Skincare iaitu produk kosmeseutikal pertama yang berasaskan enzim daripada nenas iaitu enzim bromelain melalui hasil kajian saintifik 12 senior saintis dari Sirim Berhad Malaysia. Ensutouch terbukti dapat menyelesaikan masalah jeragat, kulit kusam,  jerawat dan pelbagai masalah kulit wajah melalui kaedah rejuvinasi sel kulit tanpa mengunakan sebarang bahan kimia terlarang. Penyelidikan yang diketuai Dr Nurul Izza Nordin ini telah memakan masa hampir 2 tahun untuk menghasilkan skincare yang berkualiti tinggi untuk rakyat Malaysia menggunakan teknologi hijau berasaskan enzim nenas. Full set Ensutouch hanya ada 3 item gabungan fungsi: 1) Facial cleanser / Pencuci muka (50ml) 2) Active Skin Repair Serum (30ml) 3) Sleeping mask (50ml) Marilah kita beralih kepada set skincare yang terbukti selamat, halal dan berkesan. Whatsapp segera sementara harga starter pack Ensutouch promo free pos masih ada. Serendah RM95 sahaja :) www.wasap.my/+60111947711